آشنایی با دیدنی های تبریز
نوشته شده توسط : نت نیوز

 تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با قدمتی بیش از 3500 سال، نگین شمال غرب ایران و سومین شهر بزرگ کشورمان پس از تهران و مشهد است. این شهر به «نخستین شهر» معروف است و در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است. و همیشه قدرت خود را حفظ می کند

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی با بیش از 3500 سال قدمت، نگین شمال غرب ایران و سومین شهر بزرگ کشورمان پس از تهران و مشهد است. این شهر که به «شهر اولین ها» معروف است، در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و همواره استحکام خود را حفظ کرده است. تبریز که در دوره‌های مختلف از جمله ایلخانیان، صفویان و قاجارها پایتخت ایران بوده، مملو از آثار تاریخی و فرهنگی مانند مسجد کبود، عمارت علی‌کاپو، بازار تبریز و ارگ تبریز است. اگر می خواهید سفری متفاوت را تجربه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم بهترین هتل شهر یعنی هتل بین المللی تبریز را رزرو کنید و سفری فراموش نشدنی به این کشور را تجربه کنید.

چرا به تبریز سفر کنیم؟

تبریز به عنوان پایتخت ایران در ادوار مختلف، گنجینه ای از بناهای تاریخی و فرهنگی مانند مسجد کبود، عمارت علی کاپو، بازار تبریز و قلعه تبریز است. قدم زدن در این بناها شما را به قلب تاریخ ایران می برد.

تبریز با منطقه کوهستانی خود دارای شخصیتی باصفا و جذاب با کوه ها، دشت ها و باغ های سرسبز مانند باغ شاهزاده ماهان، کندوان وائل و جنگل های ارسباران است. تنفس در هوای تازه و لذت بردن از آب و هوا خاطره ای فراموش نشدنی از سفر شما به تبریز می سازد.

مردم تبریز به مهمان نوازی و مهربانی شهرت دارند. سفر به این شهر فرصتی برای تجربه فرهنگ و سنت واقعی آذری ها و گفتگو با مردمی خونگرم و مهربان خواهد بود. همچنین تبریز به غذاهای سنتی و لذیذ مانند کباب کوبیده، کوفته تبریزی، آش نشه و حلوای زرده شهرت دارد. چشیدن طعم های جدید و لذت بردن از غذاهای محلی بخش مهمی از سفر به تبریز است. سپس با برخی از جاذبه های این شهر تاریخی آشنا شوید.

بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان و یکی از دیدنی های تبریز است


بزرگترین بازار سرپوشیده جهان با قدمتی بیش از 800 سال که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این بازار انواع اجناس از فرش و جواهرات گرفته تا ادویه جات و سوغاتی های مختلف را می توانید پیدا کنید.

مسجد کبود تبریز

مسجد کبود که با نام‌های مسجد مظفریه، مسجد گوی و جهانشاه نیز شناخته می‌شود، یکی از شاهکارهای معماری ایرانی-اسلامی و یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری تبریز است. این مسجد در زمان قره‌قویونلوه به دستور سلطان جهانشاه در سال 870 هجری قمری ساخته شد.

مسجد کبود با کاشی های فیروزه ای و تزئینات منحصر به فردش به نگین فیروزه ای تبریز معروف است. در ساخت این مسجد از آجر، کاشی، گچ و ساروج استفاده شده است.

ارگ علیشاه تبریز یک شاهکار معماری است

ارگ علیشاه تبریز که به ارگ ​​ایلگائو یا ارگ تبریز نیز معروف است، بنایی تاریخی با قدمت بیش از ۷۰۰ سال در مرکز شهر تبریز است. این ارگ که در زمان سلطنت ایلخانیان و به دستور ارغون پادشاه مغول ساخته شد، به عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایرانی-اسلامی شناخته می شود.

موزه آذربایجان I-تبریز

موزه تبریز در آذربایجان که به عنوان دومین موزه باستان شناسی ایران پس از موزه ملی ایران شناخته می شود، در سال 1336 هجری شمسی در شهر تبریز افتتاح شد. این موزه در یک ساختمان آجری سه طبقه ساخته شده و در حال حاضر بیش از 30000 آیتم تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است.

روستای کندوان تبریز.

روستای کندوان در 60 کیلومتری جنوب غربی توریز یکی از بی نظیرترین و زیباترین روستاهای ایران است. این روستا به دلیل خانه های مخروطی شکلی که در مرکز کوه حفر شده است، کندو نامیده می شود.

روستای کندلوان بیش از 7000 سال قدمت دارد. گفته می شود که ساکنان اولیه این روستا برای در امان ماندن از حملات دشمن خانه های خود را در وسط تپه کنده اند.

اقامت در بهترین هتل های تبریز

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای ایران است که با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از ایران و سراسر جهان است. هتل های زیادی در تبریز وجود دارد که می توانید برای اقامت در این شهر از آنها استفاده کنید.

هتل بین المللی تبریز یکی از هتل های 4 ستاره تاریخی تبریز است که در خیابان امام خمینی در مرکز شهر واقع شده است. این هتل دارای 132 اتاق و سوئیت مجهز و مدرن است و امکانات و خدمات بسیاری از جمله رستوران، کافه، سالن کنفرانس، استخر، سونا و جکوزی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

هتل لاله پارک تبریز یکی از هتل های 5 ستاره لوکس تبریز است که در پارک ایل گلی و در مجاورت تالاب ایل گلی واقع شده است. این هتل دارای 220 اتاق راحت و مبله مدرن است و امکانات و خدماتی مانند رستوران، کافه، سالن کنفرانس، استخر، سونا و جکوزی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد.

اخرین حرف

تبریز تفریحات زیبایی برای هر سلیقه ای دارد. از بازدید از موزه ها و گالری های هنری گرفته تا گشت و گذار در بازارهای مدرن و امروزی، از فعالیت های سرگرم کننده مانند تله کابین تا تفریح ​​در باغ ها و پارک ها، از تفریحات متنوع در تبریز شگفت زده خواهید شد. این 5 مورد از معروف ترین مکان های شهر تبریز هستند.





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: